Haal meer uit hun vakantiegeld!

Julian Agyei

Julian Agyei

Eigenaar Creditude / debiteurenbezoeker / credit controller a.i. at Creditude
Julian Agyei is een gedreven credit controller met ruim 14 jaar ervaring binnen de verschillende sectoren van de credit management branche. Vanuit zijn passie voor het vak startte hij de onderneming Creditude welke zich specifiek richt op het bezoeken van debiteuren in het minnelijke traject.

Op deze manier voorziet hij o.a. bedrijven binnen het MKB, incassobranche en grote ondernemingen van een efficiënte, maatschappelijk verantwoorde, extra stap om vorderingen te kunnen innen binnen hun eigen debiteurenproces.
Daarnaast is hij werkzaam als (Interim) credit controller voor verschillende bedrijven.
Julian Agyei

Latest posts by Julian Agyei (see all)

In de periode mei – juli krijgen de meeste huishoudens weer een financiële boost in de vorm van het vakantiegeld en een eventuele belastingteruggave. Het economische bureau van ABN Amro meldde eerder dat 1 op de 6 Nederlanders het vakantiegeld gebruikt om rond te komen.

Juist rond deze periode is het voor een onderneming zaak dat hij zijn B2C klanten met een betalingsachterstand actief gaat benaderen. De klant ziet wellicht wat meer mogelijkheden voor een betalingsregeling welke ook daadwerkelijk nagekomen kan worden maar ook een volledige betaling van de vordering kan opeens een optie zijn.

Natuurlijk is het zaak dat je als bedrijf hier wel direct op inspringt. Je kunt de traditionele methodes inzetten zoals bellen, aanschrijven of e-mailen maar een brief verdwijnt makkelijk onderop de stapel of wordt toevalligerwijs niet ontvangen, telefonisch krijg je wellicht snel een toezegging maar wordt vaak gedaan om van het “gezeur” af te zijn en op e-mails wordt vaak niet gereageerd.

Een veel vergeten optie is persoonlijk contact in de vorm van een debiteuren/huisbezoek. Deze methode heeft een veel groter effect dan de hiervoor genoemde opties daar je de klant het gevoel geeft niet slechts een (klant)nummer te zijn. Je neemt immers de moeite om langs te gaan; niet alleen op het moment dat je je producten en/of diensten wilt aanbieden maar ook op de wat minder leuke momenten.

Hierdoor ontstaat er veel vaker een open en eerlijk gesprek waarbij beide partijen hun verhaal kunnen doen en er veel beter aangestuurd kan worden op een duurzame oplossing met een grotere kans op klantbehoud. Ook kunnen de mogelijkheden worden besproken welke ertoe kunnen leiden dat betalingsachterstanden in de toekomst beperkt kunnen worden, denk aan een machtiging tot automatische incasso welke ter plaatse getekend kan worden.

Kortom, deze periode leent zich perfect voor een debiteurenbezoek waardoor u de betalingsachterstanden in uw klantportefeuille (versneld) kunt terugdringen.

Laat een reactie achter