Het MKB

shutterstock_211481089 Retailers, logistiek dienstverleners, praktijken, de detailhandel etc.; vrijwel elk bedrijf in elke branche heeft er wel eens mee te maken: betalingsachterstanden.

U heeft uw debiteurenbeheer in eigen beheer maar merkt dat ondanks uw inspanningen toch nog meer achterstand ontstaat dan u lief is. Als uw eigen traject is doorlopen, is direct een incassobureau inschakelen een veel gekozen optie, maar u wilt de relatie met uw klant niet verstoren en houdt het beheer van uw debiteurenportefeuille het liefst zo lang mogelijk in eigen hand.

Tijdens een telefoongesprek kom je er vaak niet achter wat de daadwerkelijke beweegredenen zijn van een klant om een vordering niet (volledig) binnen de afgesproken termijn te voldoen. Ook schriftelijk manen heeft in veel gevallen niet het juiste effect: de brief verdwijnt onderop de stapel.

Het inzetten van bijvoorbeeld uw eigen accountmanagers om debiteurenbezoeken af te leggen kan lastig zijn daar het hun primaire taak is om uw producten en/of diensten te verkopen. Daarnaast ontbreekt het men vaak aan de benodigde ervaring en juridische kennis om dergelijke gesprekken tot een succes te maken.

Door Creditude in te zetten voor het uitvoeren van bezoeken, zet u een toegewijde, professionele partij in en geeft u uw aanmaningstraject een enorme impuls.

U kunt een debiteurenbezoek laten uitvoeren in de gevallen dat u dat echt nodig acht, of dit standaard opnemen in uw debiteurenproces waardoor u zeker bent dat u alle middelen heeft aangewend om uw klant tot betaling te bewegen voordat u overweegt om een kostbaar juridisch traject in te gaan.

Dien uw losse vordering(en) in of vraag een geheel vrijblijvende offerte op zodat wij u een scherpe aanbieding kunnen doen.

Opdracht indienenContact opnemen